REGULAMENT

Festival Internațional Caritabil de Muzică și Arte ”Zbor de copil”, Ediția a 3-a

Motto: Împreună pentru un alt fel de a fi

Festivalul Internațional Caritabil de Muzică și Arte ”Zbor de copil” (ONLINE) face parte din Campania de strângere de fonduri pentru victimele violenței în familie, campanie inițiată de ADRA România. Dincolo de bucuria cântecului și a activităților artistice, este binecuvântarea pe care ne-o dorim să o simtă copiii, tinerii și toți participanții la festival de a fi de folos și de a sprijini copiii și mamele aflate în situații de abuz. Acesta este mesajul pe care dorim să-l transmitem prin această inițiativă.

Site-ul campaniei: WWW.ZBORDECOPIL.RO

Ne găsiți în social media aici: Facebook, Instagram

Tema festivalului: ACASĂ – locul în care visul prinde aripi (tema este recomandată, nu obligatorie)

 
CALENDARUL FESTIVALULUI
  1. Perioada de înscriere:

19 mai – 18 iunie  – perioada de înscriere poate suferi modificări; le vom anunța pe site și pe paginile de social media)

2. Jurizare:

20 – 30 iunie (această dată poate suferi modificări, în funcție de numărul participanților înscriși; pe site și pe pagina de FB ”Casa ADRA” vor fi transmise toate modificările). 

3. Festivitatea de premiere:

se va anunța ulterior. Punctajelor obținute se vor publica pe pagina de Facebook ”Casa ADRA” și pe Instagram.

4. Gala laureaților – se va anunța ulterior

DE REȚINUT: Toți participanții vor primi diplome și medalii; trofee vor primi participanții cu punctajele cele mai mari; există posibilitatea ca alte premii să fie anunțate pe parcursul festivalului. Urmăriți pagina FB și Instagram: Casa ADRA.

Aspecte generale:

  • Festivalul se adresează copiilor, tinerilor, dar și altor persoane, cu vârste între 4 și 18+ (fără limită superioară de vârstă); pot exista excepții pentru limita inferioară;
  • Participarea înscrișilor este exclusiv ONLINE;
  • Pentru participanții din România, diplomele, medaliile, trofeele vor fi transmise prin profesorii coordonatori (într-un singur colet) sau individual. În ceea ce privește participanții din afara României, aspectele legate de posibilitatea transmiterii medaliilor și trofeelor, vor fi discutate cu profesorii coordonatori. Pentru alte continente, se va stabili modul de recompensare pentru participanți, împreună cu profesorii, parteneri ai campaniei.

 

Deși ne dorim ca toți participanții să fie recompensați în același fel, indiferent de țara de înscriere, totuși recunoaștem limitele geografice și de aceea vom discuta cu profesorii  coordonatori cea mai bună variantă cost/beneficiu. Totuși, este important de reamintit părinților caracterul caritabil al acestui festival ca prim obiectiv.

 

Grupe de vârste:

  • 4 – 6 ani
  • 7 – 9 ani
  • 10 – 12 ani
  • 13 – 15 ani
  • 16 – 18/19 ani
  • studenți
  • masteranzi
  • altă categorie de vârstă

Nivel de studiu:

  • amator
  • profesionist

 

SECȚIUNI ALE FESTIVALULUI

1. MUZICĂ INSTRUMENTALĂ (amatori și școli/licee de specialitate):

SUBSECȚUNI ce au comisii diferite de jurizare:

  • Pian (pian acustic, pian digital) – aici puteți vedea componența Comisiei 1 și 2
  • Vioară – aici puteți vedea componența Comisiei 3
  • Instrumente cu coarde grave – aici puteți vedea componența Comisiei 4
  • Instrumente de suflat – aici puteți vedea componența Comisiei 5
  • Ansambluri instrumentale – aici puteți vedea componența Comisiei 6

Pentru toate subsecțiunile: 

  1. Participantul se va înscrie cu o singură lucrare, la alegere. Va înregistra video-audio piesa aleasă.
  2. Lucrarea va face parte din repertoriul de specialitate pentru instrumentul respectiv (de exemplu – la pian vor fi interpretate lucrări compuse pentru pian, nu se vor interpreta transcripții din muzica pentru orchestră, muzică de film sau pentru voce) – în măsura în care este posibil.
  3. Lucrarea aleasă se va cânta integral și partitura va fi trimisă în format pdf la momentul înscrierii.
  4. În filmare, se vor vedea participanții și mâinile lor pe instrument pe toată durata piesei.

Pentru participanții neprofesioniști (care nu sunt înscriși la școli de muzică/profesioniști):

  • Pot participa cu transcripții

2. MUZICĂ VOCALĂ (amatori și școli/licee de specialitate; solo / ansamblu):

  • Muzică clasică (repertoriu clasic, preclasic, romantic, contemporan)
  • Muzică religioasă
  • Repertoriul clasic al cântecelor pentru copii

SUBSECȚUNI ce au comisii diferite de jurizare:

  • solo – aici puteți vedea componența  Comisiei 7
  • grup/ansamblu – aici puteți vedea componența Comisiei 8

Participantul se va înscrie cu o singură lucrare, la alegere. 

Se va transmite înregistrarea audio-video, format landscape, în care filmarea să cuprindă corpul întreg al concurentului. Nu se admit editări ale materialului.

Criterii de evaluare:

  1. Fidelitatea respectării partiturii și gradul de dificultate
  2. Realizare tehnică și realizare stilistică
  3. Creativitate personalitate şi expresivitate interpretativă

3. COMPOZIȚIE MUZICALĂ (amatori și profesioniști)

  • Muzică clasică (vocală/camerală/simfonică/vocal-simfonică)
  • Muzică religioasă (vocală/camerală/simfonică/vocal-simfonică)

Participantul se va înscrie cu 1, maxim 2 creații muzicale. Lucrările vor fi trimise în format pdf și vor fi însoțite de o înregistrare audio, audio-video.

Criterii de evaluare:

  1. Limbaj componistic (claritate, ingeniozitate, tehnică)
  2. Valoare artistică (modalitatea de elaborare a materialului muzical)
  3. Durată

Va exista o singură comisie – aici puteți vedea componența Comisiei 9

4. TEATRU (amator, profesionist/individual, grup):

  • Recitare poezie
  • Monolog
  • Scenetă 
  • Piesă teatru

Observații:

  1. Sunt admise doar piese/scenete/etc. în limba română.
  2. Pentru scenetă sau piesa de teatru, vă rugăm să ne trimiteți doar un fragment înregistrat, între 15-25 min maxim.
  3. Este important ca sunetul înregistrării să fie clar. Înregistrările care nu îndeplinesc acest criteriu nu vor putea fi jurizate corespunzător.

Criterii de evaluare:

  1. Originalitatea materialului ales
  2. Claritatea rostirii
  3. Impresia artistică (costumație, scenografie, coregrafie etc.)
  4. Impactul emoțional

Pentru scenetă sau piesa de teatru, vă rugăm să ne trimiteți doar un fragment înregistrat, între 15-25 min maxim. 

Este important ca sunetul înregistrării să fie clar. Înregistrările care nu îndeplinesc acest criteriu nu vor putea fi jurizate corespunzător.

Va exista o singură comisie – aici puteți vedea componența Comisiei 10

5. CREAȚII LITERARE:

  • Proză scurtă
  • Poezie
  1. Vor fi admise lucrări doar în limba română.
  2. Lucrările vor fi tehnoredactate cu font 12, Times New Roman, maxim 1000 cuvinte (2 pagini Word, maxim 2 pagini și jumătate). 
  3. Materialul înscris trebuie să fie redactat corect din punct de vedere ortografic și gramatical.
  4. Este recomandat să se respecte tema propusă (nu obligatoriu însă): ”ACASĂ – locul în care visul prinde aripi”

Criterii de evaluare:

  1. Lucrările prezentate trebuie să aibă titlu.
  2. Textul să fie corect structurat, având o introducere atractivă, un cuprins coerent și o încheiere memorabilă.
  3. Unghiul de abordare să cât mai original, vocea narativă cât mai autentic construită.
  4. Utilizarea figurilor de stil să fie dozată echilibrat, imaginile construite să fie bine armonizate între ele și să contribuie la forța textului, fără să îl încarce.
  5. Textul să fie împărțit în scene care au viață: să prezinte experiențe, emoții, gânduri într-o manieră care să facă apel la cele mai relevante simțuri.
  6. Să fie folosite diacritice (ă, â, î, ș, ț).

Va exista o singură comisie – aici puteți vedea componența Comisiei 11

6. ARTE VIZUALE:

SUBSECȚUNI ce au comisii diferite de jurizare:

  1. Pictură (pe diferite suprafețe), desen, grafică – aici puteți vedea componența Comisiei 12
  2. Fotografie, videoclip aici puteți vedea componența Comisiei 13
  1. Pentru pictură și desen:

Lucrările să fie trimise în format portret sau landscape, în funcție de orientarea lucrării.

Se va trimite 1 fotografie cu 1 creație.

Sunt acceptate reinterpretări după lucrările marilor artiști, cu această specificație.

Deși nu avem o temă impusă, totuși creațiile vor avea o notă pozitivă.

Pictură: tehnici – acrilic, ulei, gouache, tempera, tehnică mixtă; suprafață folosită – pânză pe carton, pânză pe șasiu de lemn, foaie, panou de lemn sau pe orice altă suprafață (suprafață neconvențională)

Desen:  tehnici – creion, cărbune, mixt

Criterii de evaluare:

  1. Echilibrat din punct de vedere al cromaticii și al compoziției
  2. Originalitate

Pentru grafică:

Tehnici – creioane colorate, tușuri colorate, pasteluri, acuarele, cărbune, linogravură sau alte tipuri de gravură; poate fi și grafică digitală.

2. Pentru fotografie:

Tipuri: peisaj, portret, stradală, arhitecturală, fine art/natură moartă, diverse

Sugerăm să alegeți ca teme specifice anotimpul de toamnă sau cele care conduc către ideea Campaniei Zbor de copil”.

Se vor trimite 3 fotografii diferite din tipul ales.

Este recomandat ca fotografiile să fie realizate cu un aparat foto, însă se acceptă și folosirea telefonului, dar să aibă o rezoluție mai mare de 2000 px pe latura lungă. 

Pentru videoclip:

Video-ul trimis să fie înregistrat în format landscape, cu luminozitate potrivită.

Durata clipurilor: între 30 sec. și 5 minute.

Aspect: 16:9, rezoluție minimă 1920x1080p, format mp4 sau similar.

7. CREAȚII HANDMADE

Tehnici: colaj, quilling, obiecte decorative, obiecte funcționale etc.)

Lucrările să fie trimise în format portret sau landscape în funcție de orientarea lucrării.

Lucrările pot fi realizate cu/pe orice tip de material.

Se vor trimite fotografii cu 2 creații.

Criterii de evaluare:

  1. creativitate;
  2. originalitate;
  3. calitatea lucrării/obiectului.

Va exista o singură comisie: aici puteți vedea componența Comisiei 14

8. FAMILIA MEA (moment în familie):

  • Orice activitate de familie care merită împărtășită (lectură, gătit, teatru, cântat etc.)

Va fi prezentat un singur video.

Durata clipurilor: între 2 și 10 minute.

Va exista o singură comisie: aici puteți vedea componența Comisiei 15.

 

JURIUL

În prezent, juriul este în formare și vă vom ține la curent. 

În 2022, juriul a fost internațional, compus din personalități marcante în domeniul jurizat (România,  Italia, Spania).

Notarea participanților se va face în echipe de jurizare, la toate secțiunile festivalului. Decizia juriului este incontestabilă.

 

CONTACT:

Dacă aveți întrebări cu privire la acest festival, nu ezitați să ne contactați!

Tel. / Whatsapp (pentru chestiuni legate de participarea la festival): +40 21 25 25 117, 0740 275 050

Tel. / Whatsapp (pentru chestiuni legate de sponsorizări): +40 740 144 348

Email: zbordecopil@adra.ro

Facebook: Casa ADRA / Instagram: casa.adra

Site: www.zbordecopil.ro, www.adra.ro

 

Drepturi de autor:

Participanții declară și garantează că dețin drepturi depline de utilizare a tuturor materialelor trimise spre jurizare. Acordul GDPR se va completa ca și pas din procesul de înscriere. Poate fi găsit aici.

Prin înscrierea la festival, participantul permite Organizatorului (ADRA România) să publice videoclipul/fotografiile primite, împreună cu numele și prenumele participantului pe website-ul asociației sau pe orice pagină de Facebook și Instagram a acesteia. Fără restricții de timp sau geografice, ADRA poate să publice, să copieze, să distribuie și să folosească materialele (cu INDICAREA NUMELUI AUTORULUI) pentru prezentarea activităților asociației.

Toate materialele înscrise la festival vor fi postate pe pagina de FB Casa ADRA și IG casa.adra. Înscrierea în festival presupune acceptarea publicării pe pagina de Facebook/Instagram a materialelor video / fotografiilor / creațiilor literare trimise și a următoarelor detalii pentru fiecare participant: nume, prenume, vârsta, localitatea de proveniență, secțiunea la care participă și categoria, lucrarea etc. 

Festivalul ”Zbor de copil” funcționează conform reglementărilor europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, prevăzute în Regulamentul 2016/679/UE.

 

Echipa de organizare:

ADRA România

în colaborare cu:

  • SonoSofia (reprezentată de Dr. Andreea Dobia – pianist și Dr. Sara Stroici – violonistă)
  • Departamentul Muzical al Uniunii de Conferințe a Bisericii Adventiste de Ziua a Șaptea – Lect. Univ. Dr. Sebastian Felea – profesor de orchestră

SITE-URI DISPONIBILE:

www.adra.ro – site-ul ADRA România

www.zbordecopil.ro – site disponibil pe perioada campaniei